Följ oss

måndag 4 oktober 2010

ETT HURRA-KORT

Vi hade demolördag på Scrapparazzi för inte så länge sedan. Då visade jag hur man kan göra eget mönstrat papper med hjälp av en eller flera stämplar. Det mönstrade papperet kan man sedan använda som bakgrundspapper på en layout eller som här på ett kort.Här har jag satt mitt mönstrade papper på en gulvit kortstomme. Det blev ett kort i brunt och brons. Och lite svart. Blomstänglarna i mitten kommer från Aladine, som har många fina stämplar som passar bra både till mönsterpapper och "huvudmotiv". Hurra-stämpeln tror jag kommer från Kortmakaren.
Blommorna på bakgrundspapperet har jag stämplat lite huller om buller. Jag har använt en brun Distressdyna. Samma dyna har jag använt till att färga in kanterna med.

I mitten av blommorna och runt bokstäverna har jag inspirerats av DT Charlotta och använt glitterflock, Velvet glitter. En favorit just nu. Passar fint på julkorten också.
Nästa Tips & Trix har inget alls med dagens inlägg att göra, då ska jag visa något som min gubbe inspirerade till.
Och till min nästa måndag har jag ett lite mer omfattande projekt på gång, som jag ska börja på redan nu. Därför har jag inte tid med er mer ikväll! Ha det bra!!!
DT Cornelia/Sorken
P.S. Ni har väl inte missat våran barntävling?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar