Följ oss

måndag 18 oktober 2010

ETT SCRAPPARAZZI-ALBUM

Scrapparazzi är mer än en butik man handlar i. Om man vill! Man kan komma dit och pyssla, ensam eller på träff. Man kan gå en kurs eller komma på Make & Take eller en Inspirationslördag. Om det håller jag på att göra ett litet enkelt album.

Ni får ursäkta akrylklossarna på bilden ovan. Jag var tvungen att tynga ned lite av fototekniska skäl. De är inte fastsatta som dekorationer på albumet. Det fina papperet heter Love Swirls and Notes och är från You Do. Nyckelhålet är en brad (påsnit/jungfruben) också från You Do, om jag inte minns fel.

Inuti albumet finns det plats för små layouter i 6"x 6". Inne i butiken på Söder finns det papper i olika färger i just det formatet som passar så bra till det här projektet.


Som den här. Den 6:e mars i år firade Scrapparazzi jubileum. Nalle-stämpeln kommer från en kort- eller scraptidning, kommer inte ihåg vilken. Jag stämplade först direkt på bakgrundspapperet och sedan en gång till på ett vitt papper. Den senare stämplingen klippte jag sedan ut (bara själva nallen), färglade och klistrade fast över den första stämplingen. Bandet är specialimporterat av DT Charlotta. Bokstäverna och siffrorna har jag hittat bland mina utstansade bokstäver.
Jag är inte så förtjust i att skriva för hand på mina layouter - tycker jag skriver så snett och ojämnt, men man måste ju öva! Här försökte jag efterlikna stilen på tårtans bokstäver.

Tack för att ni tittade in!
DT Cornelia/Sorken

4 kommentarer:

  1. Men så rart... och vilken överraskning... jag blev verkligen rörd... Ni är bästa DT teamet i världen!

    SvaraRadera
  2. Sååååååå fint. Är tårtan på riktigt? ser så god ut.Papperet på pärmen elegant. Skall kolla upp det.

    SvaraRadera
  3. Så snyggt!
    Tårtan var väldigt god:-)
    //Ulwa

    SvaraRadera
  4. Wow så superduper läckert!! :-)

    SvaraRadera