Följ oss

onsdag 17 november 2010

Tips och tricks från pepparkakeland.

Eftersom jag är ute på vift (på vackra Frösön) och inte har så mycket pysselsaker med mig blev jag så glad när jag hittade ett stort fint pepparkaksmått. Jag ritade av det på en bit kartong och klippte ut.

Jag "brände" kanterna med Distress och gjorde ansikte och knappar med PearlMaker.
I lördags visade jag lite "quilling" (inne på Scrapparazzi), så det passade ju bra att dekorera gubben med. Det är också en teknik som passar bra när man är hemifrån eftersom den inte kräver så mycket material. Jag använde en sax och klippte några pappersremsor, började snurra med hjälp av en knappnål och fäste med lite lim. Ett hål, en bit snöre och gubben är klar!
Det var allt för mig. Ha det bra!
DT Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar