Följ oss

onsdag 3 november 2010

TIPS OCH TRIX: STANSAR

Idag har jag haft Make and Take på hjärnan så jag höll nästan på att glömma bort att lägga upp dagens inlägg. Tack alla som kom och var med. Hoppas ni hade trevligt ! Jag har funderat lite på hur man kan få ut mer av sina stansar. Om man har motiv som är vidare på mitten kan man använda dem till att göra bårder/journalingremsor med.

Stansa ut ett motiv som vanlig. Mät där det är som bredast. Båda mina motiv här var 2,5 cm som bredast. Skär en remsa som är lika bred. Längden får ni välja själva.

Jag tyckte det var lättast att få dit remsan om man först stoppade in den som vanligt och sedan försiktigt pillade ut och drog ut den genom hålet. Se bilden ovan. Stansa ut ena änden. Ta ut, vänd och gör likadant med andra sidan. Så här blev det med etikettstansen. Bara att skriva på och sätta på sitt kort eller layout.


This weeks Tips and Trix is about what you can do with your punches. I've been thinking about how you can get more out of them. If you have punches that cuts out shapes that are wider in the middle than the edges - you can make a dekoration/journalingstrip.

Cut out the shape as usual and measure it. Cut a strip of paper the same width. Put the paperstrip into the punch and gently pull it out at the bottom. Punch. Take the strip out, turn it around and do the same to the other end. Now you can write on it and put it on your card or layout.

Det var allt för mig den här veckan. Ha det bra!

DT Cornelia/Sorken

2 kommentarer:

  1. Coolt tips! Ska testa detta med mina stansar och se hur det blir.

    SvaraRadera
  2. DT Cornelia/Sorken4 nov. 2010 15:29:00

    Kul! Visa gärna hur det blir Lina!

    SvaraRadera