Följ oss

måndag 20 december 2010

Inbjudan till nyårsfest med Bo Bunny

Hej! Visserligen är det tekniskt sett bara julvecka
fortfarande, men nästa helg är det nyår och då
kanske ni vill bjuda in vänner på en drink eller
ett litet party? Här kommer två inspirations-
kort med Bo Bunnys serie Midnight Blue.

Det första kortet är vikt lite omlott med flit för att
få plats med en sk "cut-out". Jag tyckte att texten
var så vacker! Fler material till utsidan: punchinella
stansad i en cirkel, organzaband,
snöflingepaljetter och massor av glitterlim!
... ... ... ...
Nedan syns insidan av kortet; där har jag
fäst en bit genomskinligt papper (inte vellum)
med den printade texten på en bit mönster-
papper med hjälp av fyra brads.
. Nästa kort är 10 x 15 och stående, dekorerat
på utsidan med en remsa från papperet "Flurry"
och snöflingepaljetter och några små silver-
embossade stämplade snöflingor (egen stämpel).
. . .

I mitten av kortet har jag fäst en remsa

silverembossad text (egen stämpel) och

under den stansat ut en rund öppning

där jag hängt en liten snöflinga. Jag antar

att snöflingan är en julgransdekoration -

den köptes in i USA och hänger i en liten

tråd som jag fäste med en etikett på baksidan.

På det här kortet använde jag dubbelhäftande

tape för att fästa den tryckte inbjudan på

mönsterpapperet; och det syns väldigt lite

om man tittar efter noga. Inget att oroa

sig för, med andra ord.


På baksidan sitter också en remsa av
samma mönsterpapper och så en liten
etikett med mitt namn på med en
liten rosett organzaband bakom för
effektens skull. Välkomna in i
butiken och titta på korten!
Hello! Here I have used more papers
from Bo Bunnys' wonderful collection
Midnight Blue and made some invitations.
... ... ...
I hope you can find inspiration here to
create something for your guests!
. . . . .
DT Charlotta





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar