Följ oss

onsdag 5 januari 2011

TIPS OCH TRIX: Dekorera tråkiga ljushållare

** ** ** ** **
Har du (fått) tråkiga värmeljushållare som är pinsamma
att sätta på bordet? Här hittade jag ett par gröna värme-
ljushållare på mellandagsrean (förra året) som jag inte
vågade ställa fram... Men varför inte dekorera dem? Vi har
massor av fina blommor och blad på Scrapparazzi som kan
förvandla de tråkigaste ljushållare till fina presenter!

Jag började med att välja ut en liten blomma och små
blad med tanke på brandrisken, rosa passar väl utmärkt
till grönt tänkte jag. Sedan virade jag dem runt varje
utbuktning och fäste stängerna på baksiden med
tre stora gluedots på slutet.
Sedan tog jag fram Pearl Maker i passande
färg och duttade små halvpärlor hela vägen
runt de små bågarna och ställde dem att
torka över natten på platt underlag.
Och så här fina blev dem! Jag har faktiskt redan
givit bort dem i present och den nya ägaren blev
glad och överraskad över den hemdekorerade
presenten. Kom in och välj blommor till ditt
projekt! Välkommen!
Today I have used flowers and small leaves with
stems to decorate a tealightholder that looked
pretty boring. I have secured the stems beneath
with big glue dots. And I tell you this turned
out to be a very appreciated gift to a friend!
*** *** *** *** ***
DT CHARLOTTA


1 kommentar:

  1. Vilken förändring! Helt klart jättesnygga efter lite "pimpande". =)

    SvaraRadera