Följ oss

måndag 21 februari 2011

Back to basics

Jag insåg att det var länge sedan jag gjorde en 12" x 12"-layout. Så det fick det bli till idag. En enkel albumsida. Fotot som jag har använt är taget med mobilen så det gick inte att förstora så mycket. Jag skrev ut samma bild i mindre format i svartvitt också.
Vi har haft lite tema återvinning eller scräpbooking på Scrapparazzi. Bilden ovan har jag klippt ut från ett kuvert från Skatteverket.
I stället för band så använde jag en remsa blommigt tyg och satte på en kopp som jag klippt ut från ett mönstrat papper.
Det här tepåsekuvertet tyckte jag var så fint. Och så berättar det ju var fotot är taget. Nämligen på Söder.

I realised that it was a long time since I made a 12" by 12"-layout so I went back to basics and made one for this week. We're into recyckling and real scrap-booking now at Scrapparazzi. On this layout I've used a picture that I cut out from an envelope from the Tax Authority, instead of ribbon I used a long narrow piece of fabric and an envelope from a teabag. The name of the tea is also the place where the photo is taken 'Söder'.

Det var allt för idag! Ha det bra!!!

DT Cornelia/Sorken

1 kommentar:

  1. Då ska jag passa på att klippa ut samma lilla fina ruta - jag fick också brevet från Skatteverket nu i veckan! Och tepåsen - finns det fler? Skulle vilja smaka det...
    Snygg LO!

    Charlotta

    SvaraRadera