Följ oss

fredag 18 februari 2011

Tips & Trix: Återanvänd material till titlar

Idag tänkte jag prova att göra en titel till ett kort och bara använda sådant som egentligen inte är pysselgrejer. Lite återanvändning, lite nyanvändning och lite annorlunda tänk. Jag samlade ihop lite grejer som jag tänkte kunde funka; en gammal uttjänd hårsnodd, en bit elastisk tråd, två gem, en stor säkerhetsnål, två sugrör och en gammal glasspinne.


Av hårsnodden formade jag ett G, av den elastiska tråden ett R, av säkerhetsnålen och det lilla gemet ett A, sugrören klippte jag till två T:n, glasspinnen bröt jag itu till ett I och det stora gemet böjde jag upp (och trimmade med BIA-tången) till ett S.


Jag tänkte att det vore kul att pimpa till några av bokstäverna litegrann så jag sprejade glimmer mist över G:et och R:et och målade I:et.

När det var klart klistrade jag allt på vit cardstock. Det var klurigt att komma på de bästa sätten att klistra fast dem på och jag alternerade mellan supersmal dubbelhäftande tejp, pyttesmå glue dots och flytande lim. Jag inkade kanterna och kan nu använda det hela som en card topper. Självklart kan man variera material, pimpning och färg i oändlighet!

I decided to make a letter card topper making use of small things I had lying around at home such as safety pins, straws and rubber hair bands. I sprayed them with mists and painted them to pimp them up a bit.


Hälsningar från DT Jennie


2 kommentarer:

  1. Ha ha ha vilken bra idé - den ittänjda hårsnodden var ju pricken över i:et!

    Charlotta

    SvaraRadera
  2. DT Cornelia/Sorken18 feb. 2011 17:21:00

    Fiffigt! Aj lajk!

    SvaraRadera