Följ oss

måndag 13 juni 2011

Maja Design med nyckelpiga

Vad kul att vara tillbaka och nu som medlem i DT-gänget!

Mitt första kort blir ett enkelt kort med en liten nyckelpiga på. Det underbara vallmopappret kommer från Maja Design och heter Blomsteräng. Bakom har jag ett blått cardstock som jag embossat i min Cuttlebug med den embossingfolder som numer följer med i den nya Cuttlebug modellen, som du kan beställa i den fysiska butiken.


Nyckelpigan är utstansad ur min Cuttlebug och själva diesen kommer från Cuttlebug som finns i den fysiska butiken, men den är inte utstansad ur papper utan ur Funky Foam från Craft Planet som finns att köpa i den fysiska butiken. Jätteroligt att göra! Nu kan man stansa ut sina egna skumfigurer. Detta kan du naturligtvis även göra med dina alfabetsdies så får du du snygga bokstäver att sätta på din layout eller ditt kort.

Bladen är har jag stansat ut från en ny punch i butiken. Denna punch som kommer från Xcut både stansar och embossar på samma gång. Jag brukar aldrig skriva mitt meddelande på alstret för hand. Men idag blev det så...

I'm so happy to be back! This time I made a simple card with a little ladybird on. The lady bird is cut out in a Cuttlebug in Funky Foam, a very fun material! The leafs behind the fliwoers I made with a punch that is new at Scrapparazzi. It both cuts and embosses at the same time.

DT Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar