Följ oss

fredag 17 juni 2011

Tips och trix för dig som tidigare pysslat smycken

Jag misstänker att det är fler än jag som pysslat med annat innan de fastnade för just scrapbooking och kortmakeri. Jag är en utav dem som gjorde smycken, men det var ju inge vidare roligt...

Jag lade av med det efter att jag i present och julklapp fått tusen pärlor, verktyg och rosa boxar att förvara pärlorna i. Vad skulle jag nu har alla dessa grejer till! I synnerhet pärlorna...
Jag kunde ju inte bara kasta allt. Men nu har jag hittat det!

Jag älskar att göra egna blommor och det är det man ska använda pärlorna till!


 
Blomman till vänster har jag bara gjort som en ros och i stället för knopp har jag satt dit en vanlig pärla. Den andra blomman exprimenterade jag lite med. Det blev en blomma med två lager i mitten lade jag en ordentlig klutt med Glossy Accent och öste på med pärlor. I stället för Glossy Accent kan du också använda ett lim som blir kart när det torkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar