Följ oss

söndag 19 juni 2011

Mista med masker

***  ***  ***
Hej! Någon mer som har dåligt väder???
Jag tänkte visa ett par kort jag gjorde till
vår förra inspirationslördag; båda med mister
och olika masker. På det första har jag stansat
ut pilar från Cuttlebug i lite tjockare papper
och lagt riktade mot mitten på ett 15x15 vikt
papper och mistat med silverfärg. I mitten
sitter en nalle med en blombukett, det är ett
klistermärke / sticker. På pilarna har jag
kluddat dit en massa Pearl Maker o orange
för att liva upp och i ena hörnet sitter några
blommor med blombrads i mitten. 


Texten på båda kortet har jag stansat ut i
skumgummi i Cuttlebugen - det går alldeles
utmärkt och man kan sedan ha glitterlim och /
eller 3D-lack på dem också. På kortet nedan har
jag använt samma teknik fast med noter, och
sedan har jag stansat ut noterna i blå foam
(samma skumgummi som bokstäverna) och
fäst dem lite snett ovanför det maskade mönstret.  


Today is Fathers Day in some countries, right?
I'm showing some cards I have done masking with
dies from Cuttlebug; the arrows pointing into a bear
with flowers on the first card and musical notes of
funny foam on the second. I hope you'll get some
inspiration to continue creating with masks and mists!

DT-Charlotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar