Följ oss

måndag 27 juni 2011

Mosaikkort med Maja Design

 

Jag har gjort ett enkelt kort med Maja Designs Blommor på bordet från "Ska vi ta en fika?"-serien. Jag inkade kanterna innan jag klistrade på mosaiken.

Jag tyckte att resultatet blev lite väl vasst så jag mjukade upp det hela med att runda kanterna på cardstocken och sätta dit en fjäril (med bara klisterremsa i mitten, vilket gör att man kan böja upp vingarna till 3D-effekt) och en blomma - finns i fysiska butiken.. Även ett organzaband (finns i den fysiska butiken) med liten rosett fick hjälpa till att göra det hela lite mer romantiskt.

Till sist drog jag en rand med brun stickles runt hela kanten.

I have made a simple card using mosaique technique. The result became quite sharp-looking so I decided to soften it up with rounded egdes, an organza ribbon and some butterfly and flower stickers.

Det var allt för den här gången!

/DT Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar