Följ oss

fredag 25 november 2011

Tips och trix: Egna knappar


Ibland hittar man inte "just den där" dekorationen som skulle passa så perfekt och då är det bra att kunna göra egna.
Till min Lo som jag visade i tisdags gjorde jag egna knappar och här visar jag hur enkelt det är:

Jag använde ett annat papper ur samma serie med cirklar på.
(Nu kan man även använda enfärgat eller annat mönstrat papper också.)


Steg 2 Klipp ut den form du vill ha.


Steg 3
Använd en håltång och gör hål. Jag valde att ha två hål men du kan ha fler om du vill.
Trä i ett band och knyt till rosett och så var det klart! Bara att använda på ditt projekt.
Det här är ett perfekt tillfälle där du kan använda dig av dina spillbitar.


When you dont seem to find the decoration that you really want it could be a good idea to make one of your own.
On my Lo that I published last Tuesday I had made theese buttons and here is an easy way to do your own. In this particular example I have chosen to use a matching paper from SC with circles on. You can use what paper and shapes you want on your project and this is also perfect to use up some of those small leftover papers.
I hope you will have fun! 

Ha det gott!

DT Sollan

1 kommentar: