Följ oss

lördag 3 december 2011

Tips och trix: En liten hög med tips!

Det blir lite gott och blandat i tips och trix idag! Jag hade lite svårt att hitta ett tema så det fick bli ett litet pot pourri.


Både Charlotta och Zornitsa har använt Safmat på kort och etiketter, men det går också bra att använda på layouter. Det är en genomskinlig självhäftande film som man skriver ut på. Finns för både bläckstråle- och laserskrivare.

 Om man vill testa en ny teknik och inte vill ge sig in på något större projekt eller om man har en svacka i kreativiteten och vill göra något för att komma igång, så kan man alltid göra ett litet block. Själv har jag alltid ett litet block i väskan, som jag klottrar i, så de går åt. Man kan göra om framsidan på ett färdigt block eller så kan man göra ett nytt om man har en Bind-it-all el likn.







Textiltejp (cotton tape) passar bra att ha som rygg när man gör minialbum, små böcker etc eftersom den är stark och flexibel. Tyvärr har jag inget färdigt exemplar att visa er, men detkommer nog. Det finns både mönstrade tejper (finns i butiken på Söder, men jag hittar dem inte i webbutiken) och omönstrade tejper som man kan skriva, stämpla och måla på alldeles själv.

Jag har även testat lite med Washitejp och det verkar också fungera, lite småveck står jag ut med. 




Apropå tejp så finns det självhäftande band. Jag har här testat att sätta sammetsband runt en ljuskupa. Jag vet inte riktigt hur klistret reagerar när kupan blir varm, så se till att hålla den borta från lågan och lättantändliga produkter!

Sista inspirationstipset för idag är: Många av er som följer våran blogg har egna bloggar. Varför inte titta in hos varandra? Där finns det mycket fint!

Today's Tips and trix has been a little mixture of small tips of how to use some of the things we have around us and that sometimes get forgotten. Hope that the pictures will inspire you!

Ha det bra allihopa!

DT Cornelia/Sorken

2 kommentarer: