Följ oss

torsdag 29 mars 2012

Rast i solen och lite washitrix.





Jag bara älskar gamla mjölkkannor.
De påminner mig om min gammelmormor som hade mjölkkor och somrarna hos henne. Dofterna, ljuden och värmen från korna.
Jag fick lära mig att mjölka också men jag tror inte att det skulle gå så bra idag. :)



Här har jag klätt in några knappar i washitejp och silvertejp. Den sistnämnda har jag sen raspat lite på med sandpapper och sen färgat på med lite promarker i tegel för att få liknande kannornas rost.
Papper, washitejp, rubons, blommor, spets och etiketter.

Glöm inte Visningsdagen på lördag!
Det är drop in i butiken mellan 12 - 14 där Charlotta kommer att visa och inspirera vad allt man kan hitta på med washitejp.
Och nu finns det ännu mer washitejp att välja mellan.
Detta får du inte missa!


I love old milkchurns. They make me remeber the summers at my greatgrannys when I was a little girl. She even tought me how to milk, but I dont think I would manage that today. :)

On one of the buttons I have put washitape on and on the other I had silvertape. I had it sandpapered and then I used Promarkers to color in the button to get the color of rust.


Dont forget to come and visit the store on Saturday were Charlotta will inspire and show you all the fun things you can do with washitape.

DT Sollan

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar