Följ oss

tisdag 3 april 2012

Påsken är nästan här

Hej på er,
Idag, när solen äntligen har tittat fram igen, tänkte jag bjuda på ett påskkort och en ask som kan ersätta det mer traditionella påskägget.

Jag har klippt till en klargul cardstock så att det fick formen av en tag. Dom nedre hörnen har jag rundat lite.
Papper: Prickigt - Little Chick från reminice (baksidan), Motivet - Bunny Collage från samma märke.
Dekorationer: Söt brodyrspets, Blommor i brun spets, Halvpärlor från You Do, ZigZagbård från BasicGrey (laser-cut-paper)
Band:  Ljuslila organza, Ljusblå zigzag och Gult satinband
Text: Glad Påsk har jag skrivit ut med bläckstråleskrivare på Safmat


På insidan använde jag mig av baksidan på Bunny Collage, gjorde en ficka av klargul cardstock och en tag i samma cardstock. Spetsen är samma som på framsidan, den lilla kaninen kommer från Bunny Collage och halvpärlorna från You Do.

Den lilla asken är inte så stor, men den passar utmärkt till en liten kärleksgåva.
Till stommen använde jag en ljuslila cardstock. Den klädde jag sedan med Litte Chick papper. Bården högst upp klippte jag till i vanligt skrivarpapper och ritade sedan av den och klippte igen. Asken hålls i hop med ett gult satinband.
Tagen är dekorerad med en liten kyckling från BussCut som är otroligt söt. Den är utstansad i en ljusgul cardstock. För att få rätt färg på fötterna och näbben färgade jag en vit cardstock med PM-.penna (Mandarin). Tagen fick också en liten pärla av Pearl Maker.
Nu hoppas jag att ni alla får en skön och lat Påsk och att det fina vädret håller i sig.
Vi syns igen på fredag :)

Hi you all,
Today I show you an eastercard in the shape of a tag and a cute little box that you can use for sweet eastergifts. The papers are so cute, and you can use both sides for perfect match :)
Wish you all a Happy Easter.

Kram/Hugs
Mien

2 kommentarer: