Följ oss

fredag 27 april 2012

Fåglarna börjar komma åter

Nu när våren verkar komma med sol och värme så hör man ju också mera fågelkvitter i träden. Vad kan då passa bättre än att gratulera någon med ett enkelt kort dekorerat med en söt fågel?





Jag har använt en ganska ljust brun cardstock till stommen. Papperna jag har använt heter Heritage från Sandy Lion (det med fjärilar och noter) och Little Darlings/PreciousPoesy från Graphic 45. Grenen och fågeln kommer från BossKut båda två. Löven på grenen gjorde jag genom att stansa grenen i grönt papper, klippa av löven och limma dom på den bruna grenen. Fågelns vinge är bara fastsatt i den runda delen, sedan har jag rullar den lite över en penna för att få lite mera 3D-effekt.
Texten är utskriven på Safmat och så toppade jag det hela med lite halvpärlor av PearlMaker.

 I have made a pretty easy card with a touch of spring this time. I hope you all have a great weekend.

Hoppas att ni alla har en skön helg och valborg, så syns vi om tre veckor igen.

//DT-Mien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar