Följ oss

tisdag 15 maj 2012

Lo, modell mindre






När min systerson var runt halvåret gammal var han med om en dag på stranden. En liten pojke som spenderade mesta tiden i vagnen eller på filten, men smutsig blev han. Och när man är så liten så ryms man faktiskt lite överallt, som exempelvis i en diskho :)

Jag har använt en mörkblå cardstock som stomme som jag skurit till så att det är 8x8" (ca: 21x21cm). Det prickiga papperet är baksidan på ett påskpapper. Bubblorna är stansade och sedan har jag ritat lite med en vit penna. Samma penna är använd till journaling. Typsnittet på "Liten" är privat. För att få det att stå ut lite lackade jag det. Det blå temat fortsätter i blomman och rosetten av turkos organza medan nålen bryter av lite. I varje hörn satte jag en halvpärla från You Do,




En del av bubblorna sitter på 3D-kuddar




Datum och plats hamnade under blomman

I made a Lo in a little smaller format than normally. This one is 8x8". It's my sisters little son on the pictures. He is having a bath in the sink :)

//DT-Mien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar