Följ oss

tisdag 12 juni 2012

Presentpåse i silkespapper


Här har det både regnat och åskat idag och då och då har solen tittat fram. Jag har lämnat studenter och skolavslutningar men håller fast vid det blågula ett tag till. För det är somriga färger för mig.


Det är inte så långt kvar till midsommar och om man då är bortbjuden så kanske det passar med en påse gjord av silkespapper att ställa en blomma eller en ask med jordgubbar i. Ska man ge bort en blomma ska man nog sätta den i en plastpåse först. Den här påsen är nog inte vattentät.

Jag har gjort en enkelt runt kort och satt på påsen. Mönstrat papper från Maja Design. Små rosor och gröna blad sitter som en bård längs med överkanten. Där har jag stuckit ned några prismor som jag hittade i DT-lådan, vet inte om de finns kvar i butiken, men fina är de. En utstansad flagga tittar fram under rosorna. Några små utstansade blommor med bling på mellan bokstäverna.


Här har jag krypit lite närmare med kameran. Nu syns de små halvpärlorna på blommorna lite bättre. Stjälkarna på rosorna och bladen har jag virat till spiraler och böjt till.


Jag fick för länge sedan en bunt silkespapper av Z att göra något med, men jag har inte riktigt kommit på något bra större projekt förrän jag ramlade på en tjej på Youtube som sydde en påse/väska av sömnadsmönsterpapper. Några sömnadsmönsterpapper hade jag inte att slösa bort men det är ju som silkespapper!

Så till detta projekt har jag blandat in symaskinen (säljs inte på Scrapparazzi).




Här ovan har jag försökt göra en liten beskrivning av hur jag gjorde påsen (klicka på bilden så syns det bättre). Påsen är ca 13 cm hög (i uppfluffat tillstånd) och gjord av fyra lager silkespapper. För bättre beskrivning av hur man syr på mönsterpapper googla på "sewing paper gift bags", där någonstans hittade jag en liten filmsnutt.


Här är påsen av silkespapper dekorerad med washitejp.

I got some tissue paper from Z a long time ago but haven't really found anything larger to do with it up until now. I stumbled upon a couple of gift bags made out of sewing paper, so I tried making one out of tissue paper. It was fun. And then I made a round card to put on it. The blue and yellow are very summery colours (at least in Sweden) and especially for a gift.when going to a midsummer evening party or dinner. That's all for today. Have fun!

Det var allt jag hade idag. Ha kul!

DT Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar