Följ oss

lördag 28 juli 2012

Gamla foton, nya papper


Hej på er! Måste börja med att be om ursäkt över att det inte blev något inlägg i tisdags. Vi kom plötsligt på att vi skulle ut och resa lite. Jag tänkte först att jag skulle göra klart inlägget i måndags, men det var mycket att göra och jag var trött. Vill ni veta hur trött så kan jag berätta att jag kom ut från Ica och upptäckte att jag glömt att låsa cykeln. Senare på kvällen så vattnade jag blomman med T-röd. (Och det var absolut inte meningen eller något jag brukar göra.) Men då gav jag upp allt och gick och lade mig. Resten av veckan har bara flugit iväg och jag har prioriterat mormor och Mannen.

Här kommer i alla fall en layout:



Två gamla fotografier på min morfars mor. Jag har använt grått och vinrött cardstock som bas. Mönstrat papper från Pion, fram- och baksida. Naturfärgad spets passade bra till att mjuka upp övergången mellan papperna.



Bredvid fotografierna sitter det stora memokuvertet från Scrapper's Choice (fyrpack). Här ska jag skriva det jag vet om Märta. Eftersom jag vill att det ska gå lätt att dra ut kortet i fickan så har jag dels fäst ett band att dra i och dels så har jag lämnat tomt ovanför så att det inte finns något att fastna i. Körsbären är ett klistermärke från Mrs Grossman's och sitter utanpå plastkuvertet.



Blommor på fotografierna och blommor på de mönstrade papperna, så varför inte dekorera med lite blommor? Små söta rosor som jag satt på små bruna blommor och buntat ihop



Mera rosor, men i en annan färg också med små bruna blommor under. Mera körsbär och ett vitt hjärta. Hjärtat är en knapp som jag tog bort öglan på. Det var det jag hade att visa idag. Jag avslutar med en bild från Jamtli, Jämtlands läns museum:


Mannen gick före mig in i det här rummet och utbrast:

"Så här satt de och scrapbookade på 1800-talet."

 
I apologize for not blogging on tuesday. A sudden trip got in the way. This page that I made is about my great grandmother. The last picture (that has nothing to do with the layout) is from a museum and when entering this room, my boyfriend exclaimed "This is where they scrapbooked in the 1800s." Have fun!

Tack för mig och Ha kul!

DT Cornelia/Sorken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar