Följ oss

tisdag 20 november 2012

Maskning

Hej på er,
Den här veckan börjar jag med att visa ett kort där stämpelmotivet är maskat. Jag har använt två olika stämplar för att få till effekten och sedan färglagt med ProMarkers.

På kortet hittar ni:
Stämpel - Tilda (följer med senaste numret av MagnoliaInkMagazine)
Stämpel - Musik
Papper - Spring Jubilee/Celebration från Pink Paislee
Cardstock
Vita rosor
Bruna blommor
Pärlband
Bokmärke
Bokstavsstickers (finns massor i markbutiken, Erbjudande den här veckan: Ta tre, betala för två)
Glitter
Svart penna
Pearl Maker

Det mönstrade papperet är tillskuret så att så mycket rosa som möjligt skulle synas. Fjärilen till vänster är utklippt från samma papper och är bara limmat vid kroppen. Vingarna är sedan uppvikta för att bilda en 3D-effekt. Bokmärket är lite lätt glittrat och sedan har jag satt det på ett hemmagjort tårtpapper, men det går lika bra att använda ett vanligt tårtpapper.
Bokstäverna som bildar ordet tack har jag satt på trekanter av samma cardstock som själva stommen är gjord av. När jag limmat dom i en halvcirkel drog jag linjer mellan dom med en smal svart penna och duttade sedan lite pearl maker i varje hörn.
Pärlbandet har jag lindat in bland blommorna för en lite roligare effekt.










Om du är nyfiken på att lära dig maska stämplar, så går det en kurs i morgonkväll, onsdag. Du kommer även att få lära dig hur man färglägger med ProMarkers samt gör en snygg effekt med embossing.
Så har du kvällen ledig så tycker jag att du ska slå en signal till butiken och boka en av dom sista platserna.

This time I have had some fun with two stamps. I used one stamp from Magnolia and one from Landstoken.
I have colored the image i pink to match the beautiful background  paper.


//DT-Mien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar