Följ oss

fredag 14 december 2012

Julklappstips


Min mormor klagar alltid på att hon aldrig får se foton som vi barn och barnbarn tar.
"Ni får ju aldrig ur dem ur den där apparaten!" säger hon surt.
Ett minialbum kan råda bot på det hela och här är ett som jag gjorde om förra årets jul.

Mini1

Spillbitar är perfekt att använda. Klipp dem gärna i olika former så blir det lite intressant.
Jag har använt 3D tejp i lager på lager. Kransen är ett klistermärke som jag klistrade på ett vanligt vitt papper och klippte ut längs konturerna för att få till känslan av en riktig krans.
God Jul är Peel Off.

Mini2

Jag har grundat med vit acrylfärg och sen limmat fast silkespapper i rött, några sidor ur en gammal bok och mönstrat papper. Punchinella satte jag underst för att få det mindre kompakt.
Mini3

Eftersom albumet är så litet så har jag fäst en liten tag bakom vissa foton som går att dra ut. Perfekt för journaling.
Silkespapper är återkommande även i dekorationer. Som på bilden ovan till höger: En julstjärna av två utstansade stjärnor och en snöflingebrad.

 Mini4
Här är en stickerstag som jag satt en vit blomma på.

Mini5

Mer peel off och ett klistermärke i guld (hjärtat) som jag satt på 3D tejp.

Mini6

Jag såg mamma pussa tomten... ;)
Cirkeln under bilden har jag klippt ur vanligt vitt papper och sen satt stickles på för att få den lite "juligare".

 Mini7
Ett klistermärke (granen) kikar fram bakom bilden.

Mini8

Det rutiga mönstrade papperet är från Maja Design: Lantliv/förstukvist.

 Mini9

Finalen med den utmattade tomten behövde en ram och lite elegans med metallhörn i silver.


My granny is allways angry that she never gets to see the pictures we take. "They never get out of that machine" she says.
Well, a minialbum does the trick as a Christmasgift for her. :)



Nu lämnar jag över till Cornelia och önskar eder alla en fröjdefull juuuul!
 
DT Sollan

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar