Följ oss

fredag 11 januari 2013

Återvinning.


Ja det blev ännu ett minialbum eller mer som en minnesbok där man kan klistra in kvitton, foton eller bara skriva nåt kul som hänt.


Förut när man köpte kläder så satt det på en extra lapp för storlek och pris. Numera får man med en hel bok och just denna var som ett litet flipalbum. All information om tillverkare, miljö och jag var förvånad att det inte var med en förteckning över de som varit med och gjort plagget som eftertexterna i en film.
Återvinning och miljö är ju ledord i dag och jag gillar att se vad man kan göra av det som redan finns varpå minialbum blev en logisk idé för mig.

Jag har använt bilder från collageark från Prima. (Finns i markbutiken).

Kistermärken med siffror och noter.

Det svarta scalloped bandet blev en läcker bård.

Tagsen är klistermärken som jag klistrat på ett papper och sen klippt ut.
Stripen med texten "Female" satt redan på den lilla boken och jag tyckte att den var så snygg så den fick hänga kvar.

Nowadays when you buy clothes you get almost a book with all sorts of information about the clothing. This looked just like a flipalbum and I thought Id use it as akind of smash book where I can write down small fun things that happens now and then.


Det var allt från mig denna veckan.
Hoppas ni får tid till att skapa därhemma och att vi ger er inspiration till era egna alster.
DT Sollan 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar