Följ oss

tisdag 15 januari 2013

Stämpelförvaring

Jag funderade ett tag på vilken som var min favoritförvaring och kom fram till att det är min förvaring för stämplar. Det är den förvaring som jag har haft oförändrad längst, så den måste ju helt enkelt passa mig perfekt?

I denna förvaring har jag platta stämplar, dvs dom som inte är monterad på kloss. Klosstämplar har jag i en annan typ av låda.

Jag har ett par vita lådor som passar i bredd för cd-fickor. I varje låda ryms det 40 fickor, så på lådornas etikett står det 1-40, 41-80 osv. Jag har också en pärm i A5-format som jag har delat in med ett register. I pärmen stämplar jag upp alla stämplar när jag köper dom (även klossar).

Vid varje stämpel skriver jag vad som ser ut som en kod, men det är inte så krångligt.
EZ- står för EZ monterade stämplar
C- står för clearstamps
K - står för klossmonterade stämplar
Siffran anger i vilken cd-ficka stämpeln sitter och så skriver jag tillverkare och om det är något mer som kan vara bra att veta.

I varje ficka så sitter ett litet laminerat ark. Jag laminerar ett vanligt vitt A4 (skrivarpapper) och skär till det så att det passar. Jag får ut två "cd-ark" ur varje A4. På arket skriver jag ett nummer i ena hörnet och placerar sedan i mina lådor i nummerordning. För att inte förstöra cd-fickan varje gång jag drar arket ur eller in så har jag rundat hörnen med en hörnstans. Stämplarna som är i fickorna är inte sorterade på något sätt, mer än att om jag köper ett ark stämplar så hamnar dom i samma fickor eller i efterföljande fickor.

This time I show you my favorite way of keeping all my stuff in order. I'm a stamp addicted, so I have a lot of stamps. All flat stamp is in CD pockets in a couple of boxes. I have a register over all the stamps so that I can find them easy.

/DT-Mien




1 kommentar:

  1. Vad organiserad du är!
    Tänk om jag orkade fixa mina stämplar sådär fint...

    Charlotta

    SvaraRadera