Följ oss

lördag 26 januari 2013

Mer om förvaring

Vi har fått ett litet speciellt DT-uppdrag av Zornitsa och jag trodde att jag skulle hinna klart idag men fick lite pappertekniska problem och istället för en nödlösning så bestämde jag mig för att skjuta lite på det. Dessutom var jag tvungen att gå och jobba lite. Istället fortsätter jag på temat förvaring som Mien och Sollan varit inne på.


Det här är en av mina favoritförvaringar. Här har jag mina påsnitar/jungfruben/brads i tre "rör" och annat smått i ett. De passar mig för jag ser vad jag har. De är lätta att ta fram och sätta tillbaka och de tar liten plats på bordet. Ett tips bara om ni hittar liknande burkar - kolla att gängorna är bra, det ska gå lätt att skruva av och på burkarna.


Det här med förvaring är inte så lätt. Det finns så mycket fina material till scrapbookingen så det är frestande att ha det uppställt i fina burkar sorterat efter färg i långa rader. Vackert, men kanske inte alltid så praktiskt. Det tar dessutom mycket plats. Då är det bättre att att samla ihop det lite mer. Men man vill ju inte ha allt i en enda stor hög så lite måste man ju sortera upp det.

Ett bra sätt att sortera och förvara är att tänka på hur man letar efter saker. När du sitter där med din layout och behöver något på den. Letar du då efter något grönt? Då kanske du ska sortera dina saker efter färg och ha alla gröna dekorationer på ett ställe. Vet du att du vill ha en blomma, så kanske du ska ha alla blommorna tillsammans.

Har man inte så mycket arbetsyta, som jag, så är det också bra om man har material och verktyg i små lådor som är lätta att ta fram och ställa tillbaka. Och ha verktyg och material samlade efter teknik. Ex embossingpulver, embossingdynor och annat som kräver värmepistol tillsammans. Stansar, stansplattor etc tillsammans nära stansmaskinen.

Och se till så att det är lätt att stoppa tillbaka! Det är ju oftast roligare att ta fram än att stoppa tillbaka.

Nä, nu ska jag sluta svamla. Jag avslutar med en annan favoritförvaring:


Lätt att se vad som finns, lätta att komma åt, lätt att fylla på, lätt att stoppa tillbaka i lådan. Den lilla ringen tar jag när jag ska iväg någonstans och inte behöver ha med alla rullarna.

Today I'm writing a bit about storing and sorting scrapbook supplies and tools and showing two of my favourites. How I store my brads and other tiny things and how I store my washi tape. Have fun!

Det var allt för idag. Ha kul!

DT Cornelia/Sorken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar