Följ oss

tisdag 29 januari 2013

It's a baby girl!

Recycling ligger i tiden! Man tager vad man haver-principen. Det går utmärkt att kombinera gammalt och nytt. Scrapparazzis DT-gäng kommer här framöver visa hur man kan använda olika saker som kanske skulle ha slängts annars. Vi börjar med glödlampor! Här har jag använt en glödlampa som bas och trollat fram en liten flicka. It's a baby girl! En ny "välkommen-till-världen"-present. Fast jag skulle använda mer tåligt material om jag pysslar med barn, kanske flörtkulor eller liknande.




Hur gick jag tillväga? Från topp till tå:

Håret har jag gjort av garn. Ta ett garn och vira fram och tillbaka. Knyt ihop i mitten så får du en bena. Jag klistrade fast håret med stora limprickar, sk glue dots. Ögonen är självhäftande. Flickan ser lite "spooky" ut. Jag struntade i både näsa och mun. Sedan virade jag runt ett tårtpapper som klänning. Det har jag fäst med dubbelhäftande tejp. Jag har använt både spets och prickigt organzaband som dekorationer. De olika babyrelaterade pappersdekorationerna är utklippta. Glödlampsflickan fick en liten blomsterbukett också. Jag fäste fast glödlampan med stora limprickar. Det är inte en barnvänlig prydnad utan den ska nog ställas högt upp, gärna innanför glasdörrar!

Glödlampstemat kommer att fortsätta i olika former bland mina DT-kollegor. Ha en fin pysselvecka!

This week I have used a light bulb as a base for creating a small baby girl. If you are scrapbooking with children I suggest that you use more robust materials. Have a nice week!

DT Nina

1 kommentar: