Följ oss

fredag 10 maj 2013

Liten presentpåse

Hej på er denna lata sköna fredag, eller är det bara jag som har svårt att få upp rumpan ur soffan?

Mors dag närmar sig, så jag tänkte att jag skulle göra en liten presentpåse till den lilla gåvan.
Jag skar ut påsen med Silhouetten efter en mall skapad av Sandflower.

 Jag skar ut den i ett vanligt presentpapper som finns i markbutiken. Jag använde mig av egna inställningar och ställde kniven på 1. Speed satte jag till 8 och Thickness lät jag vara på 30. Påsen skärs ut i ett enda svep och är lätt att limma ihop på ena kanten och i botten. Viklinjer finns så att det blir snygga veck på sidorna.

Locket är utskuret från en boksida. Mallen heter Ribbon Weave Circles och har id 18732. I den filen finns det tre olika cirklar du kan använda. Jag valde den yttre cirkeln. Cirkeln vek jag sedan dubbel, la den på plats över påsen och använde en liten håltång för att göra två hål rakt igenom alla lager. Ett ljust lila organzaband agerar förslutning och en ensam liten ljusrosa ros kompletterar det hela.

Hoppas att ni njuter av en ledig helg, vi ses igenom om fyra veckor. Nästa vecka är det mindre tätt med alster här i bloggen, men veckan därpå kommer Cornelia att visa en massa vackert.

It's soon mothers day here in Sweden and therefor I thought I would make a small gift bag for a small gift. I used my Silhouette to cut both the bag and the lid. The bag are cut from a giftwrap paper and the lid from a book page. A ribbon and a small rose makes it all complete.
Next time it's Cornelia who is showing you something beautiful. See you!


/DT-Mien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar