Följ oss

fredag 19 juli 2013

Fyra små kort


Ja, jag skulle fixa till lite på kortet jag gjort till idag, men det var ingen bra idé för det blev en reva och jag blev arg. På mig själv för det var så klantigt. Men det är bara att bita ihop - gör om, gör rätt! Så blev det fyra småkort istället.

Småkort är bra att ha om man vill stoppa i en bukett eller under bandet på ett paket. Vill man ha dem i kuvert så är det bra att måtta efter kuvertet så att de går lätt att stoppa i och ta ur.

Mina kort är 7 x 7,5 cm.


Till tre av korten använde jag lilablått cardstock som bas. Tänk på att alla papper inte gillar att vikas åt alla håll. Pröva lite lätt i båda riktningarna och välj den följsammaste. Annars kan det spricka. Och biga innan ni viker!


På det här kortet hade jag vitt cardstock som bas. På alla korten har jag använt utklippta bilder från ett Pion Design-ark. På det här har jag också använt två självhäftande ramar och satt den innersta på 3D-kuddar. Noterna är också självhäftande från ett litet ark.


Ännu ett kort med blå bakgrund och noter. Här ser ni också blingstenarna som också finns med på alla fyra korten.


Sista kortet. Här har jag även med ett fotohörn; blomman. 

Four small cards, 7 x 7,5 cm. Useful to have at hand if you're giving away a bouquet of flowers or for tucking under the ribbon on a present. Easy to make. Have fun!

Ja, det var det lilla för idag. Ha kul!

DT Cornelia/Sorken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar