Följ oss

tisdag 2 juli 2013

Kort med Pion Design

Hej på er i den svenska sommaren.
Någon mer än jag som saknar solen? När det är tråkväder så finns ju iallafall möjligheten att pyssla utan att få allt för dåligt samvete.


Jag jobbar mycket med Pion Designs papper om jag får chansen.
Här är det ett vackert 6x6 ark som har fått agera bakgrund


Den lilla fröpåsen kommer från ett klippark. Men färdiga viklinjer så är den lätt att monter ihop och fästa på ett litet kort.


Rosorna har jag gjort genom att stansa cirklar i två olika storlekar ur silkespapper. Sedan har jag satt en liten brad i mitten och pillat upp lager för lager till en blomma.


Andra dekorationer jag använt är pärlband bakom blommorna, fjärilar som är stämplade på mönsterpapper och utklippta, bårder och en liten bild från Pions klippark och lite tyll. Den lilla, nästan osynliga, texten lyder: A garden is a friend you can visit anytime.

Materiallista: (alla papper från Pion Design)
Bakgrundspapper: Flax 6x6
Klippark: Flax 6x6, Garden 6x6
Dekorationer: Rosa silkespapper, rosa tyll, stämplar från You Do, pärlband, pearlmaker

Hi,
Here in Sweden I realy miss the sun, but I try to do some scrap-booking instead. This card is made of paper and decorations från PionDesign. The little flowers are handmade by me.


/DT-Mien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar