Följ oss

fredag 5 juli 2013

Sommarkort

Ibland kan det vara kul att lägga lite extra tid på en detalj på ett kort. Det har jag gjort här med hjälp av öljetter och ett pappersband.


Kortet är 15x15 cm. Bakgrundspapperet är grönprickigt och stommen är vit. Under bandet så finns det en bit randigt papper.


Jag rev av ett hörn av det prickiga papperet och sedan en remsa till från den stora biten. Sedan mätte jag ut och markerade var jag ville ha öljetterna och satte fast dessa. Jag limmade ute i hörnet på den lilla biten och satte den på plats, sedan limmade jag lite på den stora biten så att den också kunde sitta fast. Detta gör jag för att få rätt avstånd när jag sedan binder ihop bitarna. Den randiga biten kilade jag in innan jag började binda. Låt det ta lite tid att binda ihop. Det blir snyggare om du inte stressar och resultatet blir jämnare.


Den här stora vildrosen i rosa är så fin. Den sitter på en större ljusgul blomma. På rosen finns det små droppar av pearlmaker


Tagen har jag klippt till själv ur samma randiga papper som jag använde förut. Biljetten kommer från ett klippark.



Det söta vårinspirerade vykortet kommer också från ett klippark, liksom fjärilarna. Fjärilarna har jag bara fäst vid kroppen för att kunna vika upp vingarna. På vykortet sitter tre små pärlor av pearlmaker.

Material: (alla papper från Pion  Design)
Bakgrund: Vintage garden 6x6 - Flax
Tag: Vintage garden 6x6 - Garden
Biljett: Förgät mig ej / Minnenas melodi
Vykort: Vintage garden - Cut-out
Fjärilar: Vintage garden 6x6 - Garden
Ros: Wild roses 40 mm
Övrigt: Öljetter, Band, Pearlmaker




Sometimes it's fun to do a card with a little extra detail. On this card I had some fun with a lacing made of ribbon and eyelets

/DT-Mien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar