Följ oss

fredag 9 augusti 2013

Kort med romantik

Hej igen,
Har gjort ytterligare ett kort med papper från Pion Design, men den här gången har jag gjort det lite annorlunda med hjälp av en die från Marianne Design.




Kortet mäter 15,3 cm (12") på längden och 13 cm på höjden. När jag vikt det dubbelt har jag gjort kanten med Creatables Anjas Vintage Dekoration från Marianne Design (tyvärr slut just nu, men den kommer säkert in igen).

På framsidan och insidan har jag använt två papper från serien Vintage Garden från Pion Design (Phlox 6x6")
Bilden kommer från samma papper. Den är monterad på vit cardstock med glitterlim runt kanten. Den lilla fjärilen hittar du på Garden 6x6". Under bilden kikar en liten bård med noter fram, den finns på samma papper som fjärilen.

Den stora vita blomman är stämplad med rosa noter för att matcha den lilla bården. I mitten sitter en cremefärgad ros med lite glitter på. Pistillerna har jag färgat in med samma stämpeldyna som jag stämplade noterna med.

En stor rosett av lila organza sitter vid skarven. Ett gäng utspridda halvpärlor avslutar det hela.

Hi,
Today I show you a romantic card made with papers from Pion Design and a die from Marianne Design. I used a stamp to decorate a white flower so it would match the small border on the card. The pistils under the rose is made pink with a stamp pad.


/DT-Mien



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar