Följ oss

tisdag 6 augusti 2013

Knappförvaring

Hej på er i värmen. Har precis ätit min lunch ute i klart solsken och 27 grader. Kan det bli bättre?

Jag har börjat se över min pysselförvaring lite, och har kommit till mina knappar. I dagsläget så ligger dom huller om buller i en påse. Inte det optimala och jag ska vara ärlig och säga att jag knappt använder knappar när jag pysslar. Jag hoppas att det ska bli ändring på det om jag får till en bättre förvaring.

Jag började med att diska ur en liten pringelsburk. Dom små burkarna är oftast väldigt bra i storlek.

Sedan klädde jag den med en grön cardstock. På baksidan, där skarven hamnade, använde jag en kantstans för att göra själva skarven finare. Runt kanterna fäste jag lite fin spets.

Dekorationerna består av ett klädmönster som är stämplat och utklippt, knappar och ett brunt organzaband.

En söt rosett sitter lite på sidan och döljer skarven på bandet.
I den här burken kommer mina bruna knappar att hamna.

Materiallista:
Grön cardstock
Cremefärgad spets
Brunt brett organzaband (det bruna bandet finns i markbutiken, men det finns massor med fina band även i webbshoppen)
Stämplat motiv från Marianne Design
Knappar (privata)

Hi there,
I have transformed a small pringels tube to a box for my buttons. Today I have them all in a plastic bag, and I don't use them when I scrap. I hope this box will help me with that.


/DT-Mien




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar