Följ oss

tisdag 3 september 2013

Paket med eget omslagspapper

Det börjar dyka upp fler och fler produkter i butiken som man kan använda när man slår in presenter, så jag tänkte gå på den linjen idag och visa vad man kan göra med ett vanligt brunt omslagspapper.

Jag har använt stämplar från You Do med vackra spetsmönster för att göra mitt eget mönster. Börja med att klippa till en bit brunt omslagspapper och tyng sedan ned hörnen. Jag började med ett brett mönster och stämplade en rand över papperet. Lämna 5-6 cm och gör nästa rand. När hela papperet är fullt fortsätter du med ett smalare mönster på samma sätt.

Mitt paket blev avlångt, och jag dekorerade det lite extra. Tårtpapperet har jag vikt runt hörnet, klippt till lite på baksidan och fäst med små bitar dubbelhäftande tape. Sedan har jag tonat ned det kritvita med bruna chalks.

Tagen är tillskuren på fri hand av vit cardstock och hörnen är rundade med en hörnstans. Kanten har blivit lite brunare med chalks. Mönsterpapperet är ett 6x6 från Piondesign, och passade perfekt i storlek på denna tag. Grattis är utskrivet på datorn, och så avslutade jag med en liten ros och en söt rosett.

Hur kommer ditt paket att se ut?

Materiallista:
Brunt omslagspapper (finns i Stockholmsbutiken)
Stämplar från You Do
Tårtpapper
Vit cardstock
6x6-papper från Piondesign Garden (serien Vintage garden)
Ros
Blad
Band

Hi,
Today I show you how you make your own paper for presents with some stamps. I decorated my present with a tag I made and a cake napkin.


DesignTeamet - Mien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar