Följ oss

tisdag 10 september 2013

Inga sardiner i min sardinburk


Min sardinburk blev ett litet konstverk. Först hade jag tänkt skriva dit ett ordspråk på egen hand, men så kom jag på att jag hade kvar det här från ett klistermärkesark, ett ark med texter som passar . Jag tror att det finns kvar i markbutiken, men hittar inte igen det i webbutiken.


Jag satte texten på en bit handgjort papper (med växtdelar i som ger lite liv åt bakgrunden). Jag mätte på burkens undersida och rundade hörnen. 

Upptill satte jag en bård från ett annat klisterark som jag fick över när jag gjorde småkort för ett tag sedan. Nedtill satte jag först fast ett brunt band och sedan två varv bastband. En halvpärla och fyra glittriga stenar får vara istället för rosett där bastbanden korsar varandra. 

Nere i vänstra hörnet satte jag två blad och uppe i högra hörnet satte jag två små rosor och en blå sten. Och slutligen kunde jag inte låta bli att strö på lite glitter.


Här ser ni en närbild på bården upptill. Och här ser ni också de vassa kanterna som blir när man tar bort locket. De här flikarna är bra att fästa dekorationer på, men var försiktiga när ni är inne och jobbar inne i burken så att ni inte skär er!


Jag gjorde mitt 'upphäng' genom att limma på ett litet snöre på baksidan och fäste det genom att limma fast en liten tygbit ovanpå.


Ja, sätt igång och knapra sardiner nu så ni får något att pyssla med! Ha kul!

I've made a little piece of art our of a sardine tin. I've used a piece of handmade paper, a word sticker and a piece of border sticker, tiny roses, leaves, pearls and bling. So eat sardines and make art! Have fun!


Designteamet - Cornelia/Sorken




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar