Följ oss

lördag 12 oktober 2013

Ett album av kuvert


Idag har det varit strålande vackert höst-
väder i Stockholm och en lika fin solig dag
hade vi i somras när vi besökte Malmö.
Dessa foton fick utgöra temat till mitt mini-
album tillverkat av rektangulära kuvert i 
pastellfärger; En dag i Malmö.


Om man vill göra ett liknande album så
följ några lätta instruktioner: förslut först 
alla kuvert och klipp av en smal kant 
antingen i högerkant eller upptill. Mät
ut mitten och gör sedan hål för albumringar 
i vänsterkanten. Dekorera sedan varje sida 
med mönstrat papper och sedan är det 
klart för foton och dekorationer.


Med tanke på storleken på mina kuvert, 
6x6, så passade de i fyra indelade arken från
Pion Design med temat Vintage Garden 
ypperligt till mitt album med foton på 
trädgårdar och parker.  


I varje kuvert ligger en så kallad "tag" - 
en bit papper av cardstock som jag har
fäst ett eller två foton samt band (så att 
det ska gå lätt att dra ut den) på.
 Det orange sidenbandet passar väl bra
till den här stora vallmon!?


På flera av de ljuvliga arken i serien Vintage 
Garden finns små små dekorationer, antingen 
små rektangulära vykort eller kuvert man kan 
vika ihop. Jag har använt dem allihop till att
dekorera mitt album!


Fjärilar fanns det gott om på Trädgårds-
utställningen i Malmö Slottspark och i butiken
finns fina stickers med fjärilar som passar till
allsköns sommaralster.


Med två små hål på rätt ställe i varje kuvert
är det sedan lätt att sätta ihop dem till ett
album med hjälp av ringar. I detta album 
finns det 7 kuvert, och vill du titta på 
närmare håll finns det i butiken


Jag har använt: 
Ark från Vintage Garden/Pion Design
Stickers: fjärilar 
Flera olika band

*** *** *** 

This is an easy way to make an album;
just close, cut open and decorate some
square envelopes and close the album with 
a couple of rings. All the materials for the
album are found in our store.

*** *** *** 

Inspiratör Charlotta





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar