Följ oss

söndag 3 november 2013

3D-lack

Hej på er,
Hoppas att helgen har varit skön. Själv har jag plockat fram stora städvanten och försökt att få ordning i mitt pysselrum. Har inte lyckats kan jag bara säga. Fast lite bättre är det, på vissa ställen.

Tänkte tipsa er om en produkt som jag periodvis använder mig flitigt av, speciellt så här när det är dags för julkorten.

Med hjälp av 3D-lack, eller Crystal Glaze så kan man framhäva och göra effekter på sina alster. Oavsett om du gör kort, album, dekorerar askar eller annat så kan denna produkt komma till användning.
Ytan som du applicerar 3D-lack på blir blank och lite upphöjd. Du kan lägga lite på en detalj på ett stämpelmotiv eller bokmärke, du kan göra vattendroppar på en blomma eller lägga det på bokstäver.
Det fäster på många material, och går faktiskt också att använda som lim. Det funkar speciellt bra om du ska limma ett material där vanligt lim riskerar att synas igenom. Ett tunt lager 3D-lack så blir det ett bättre resultat än med vanligt lim.

Ovan är ett urklipp från ett kort där jag har använt 3D-lack på bokstäverna.

Hi there,
I thought that I would tell you a little about a product that a use a lot. 3D-glace makes what ever you put it on stand out with a shiny surface. You can even use it as glue.


Kreativa Teamet - Mien


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar