Följ oss

söndag 22 december 2013

Papperspepparkakehus


Tid för lite julpyssel i mellandagarna? Då kanske jag kan fresta med ett papperspepparkakehusbygge?


Jag har lekt lite med min Silhuette Cameo och ritat ett grunt hus som passar bra att stå mot en vägg, ex på en hylla. Passar fint om man har ont om plats.

Studio-fil finns. Lämna en kommentar nedan eller hör av er via vår Facebook-sida om ni vill ha den.

Utanför huset leker några barn. De kommer från ett Maja Design-papper. Den lilla granen hittade jag bland mina spillbitar. Snöbollarna framför barnen kommer från en bollfrans. Under taket sitter det ett spetsband och längst ner på huset ett silverband. På huset sitter ett par snöflingor.


Så här ser det ut utskuret i vit cardstock.


Det krävs inte mycket för att montera ihop huset. Vik längs de perforerade linjerna och limma fast de små flärparna mot insidan av huset.


Monterat! Nu är det bara att kalla in glasmästaren och inredarna.


Porten satte jag dit genom att sätta washitejp på insidan - som gångjärn. Bredvid porten hänger en klocka så det är bara att ringa på. De små rutorna på porten är cardstockbitar klädda i guld-washitejp. En brun brad/påsnit som handtag.


Jag satte först på det vanliga taket, men så hittade jag en bit wellpapp som jag målade vit och strödde smått glitter och större glitterflagor på. Jag försökte också mig på att göra istappar med hjälp av 3D Crystal Glaze, men det måste jag öva lite mer på. 

Som glas använde jag gelatinblad, men det går förstås bra med plast från en gammal förpackning t ex.

I've made a papergingerbreadhouse. I cut it out with my Silhuette Cameo. Leave a comment if you're interested in the Studio-file. Have a nice weekend!

Ha en skön fortsättning på helgen!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar