Följ oss

fredag 20 december 2013

Prickigt pepparkakskort


Pepparkakor är tacksamma att göra. Av papper. Allt man egentligen behöver är lite tjockare brunt papper och en sax. Har man en vit penna och lite stansar så blir det förstås ännu enklare.


Jag har vikt mitt kort på det kan stå och så att det blir lite djup i kortet. Jag har använt blomstansar i olika storlekar.


På den stora "pepparkakan" stämplade jag och embossade texten. Stämpeln kommer från You Do. Mitt i satte jag en liten liten pepparkaksform.



De små pepparkaksformarna var så söta att det fick bli en stjärna och ett hjärta också. Och så ett band med pärlor för att matcha det prickiga papperet. 

Gingerbread cookies are easy to make, even out of paper. All it takes is brown heavy paper and some scissors. And if you have a white pen and some punches it's even easier. On this card I added some mini cookie cutters and bling.

Det var det! Ha kul!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar