Följ oss

lördag 18 januari 2014

Promenad - en jullayout


Tillbaka i vardagen efter julen? Har ni tjuvstartat på semlorna? Själv har jag lite svårt att släppa julen. Som tur är så har jag en del julbilder kvar att scrappa.


Med ett stort fotocollage behövs det inte så mycket mer på sidan. Jag använde ett vitt cardstock som bakgrund. Jag skar en bit jul-/vinterpapper, Falling snow från You do, i en bredare och en smalare remsa. Den smala remsan vände jag så att baksidan kom framåt. 

Jag satte fotot på 3D-kuddar, så det blir lite mer djup på layouten.


Under fotots över- och undersida satte jag ett litet tårtpapper som jag delat på mitten. Det ger lite struktur och mönster.

På höger och vänster sida om fotot satte jag röd och silvrig punchinella.




Några blå stenar strödda över sidan och en stor julblomma med lite glitterlim på sedan var det klart.

I don't really want to let go of Christmas. Fortunately I still have Christmas photos to scrap. Wishing you all a creative weekend. Have fun!

Ha en skön pysslig helg och ha kul!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar