Följ oss

söndag 12 januari 2014

Snabba kort med stickers

Inför varje nytt år så försöker jag ge mig själv ett litet försprång vad gäller gratulationskort och andra kort som jag gärna har färdiga. Ibland så vill man kanske bara skicka iväg en hälsning till någon som är sjuk, har gjort något bra eller kanske bara behöver en liten kram. Vid dessa tillfällen är det också väldigt bra att ha några färdiga kort liggandes. Jag gör mina kort utan hälsning, då kan jag lägga till en hälsning på framsidan som passar, eller bara skriva något på insidan av kortet.

När man har lite pyssellust, men inte vill lägga flera timmar, så är stickers en bra lösning. Då är motivet färdigt, och det behövs bara en kortstomme och lite dekorationer.
På Scrapparazzi hittar du massor med olika stickers i alla former, så jag är övertygad om att du säkert hittar något motiv som passar dig.

Dom här söta kattungarna kunde jag inte låta bli. Dom passar perfekt om man gör ett par kort i storleken 10x10 cm. Jag tycker att dom har bus i blicken och kommer nog att få mottagaren att le.

Mina tre första kort ser ut så här. Jag lyckades dessutom använda lite av mitt pappersspill som annars bara växer och växer.
I varje förpackning så finns det tre ark med stickers, så man får en hel del busiga kattungar för pengarna.

Hi,
If you like to do a card fast and easy, I recommend you to try to work with stickers. If ypu use a sticker you only need the card base and some decorations.


Kreativa Teamet - Mien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar