Följ oss

lördag 4 januari 2014

Snön faller - på en liten ask



Hoppas ni har njutit av jul och nyår. Och firar ett tag till. Ni kanske till och med haft tid att skapa lite?


Jag har dekorerat en ask med ett snömotiv. Som en liten snöglob. På askens lock har jag satt ett motiv från ett klippark från Maja Design och på det har jag satt ett fönster/lock och fyllt på med glitter som snö. För övrigt har jag inte dekorerat så mycket. Underdelen av asken är klädd med ett rött organzaband. Till locket använde jag tre färger på cardstocken och satte tre vita halvpärlor i varje hörn.


När man ska 'fylla' ett sådant här fönster är det lättast att hälla glittret i en hög mitt på motivet och stryka limmet på kanten av fönstret och sedan sätta ned det på motivet. Då undviker man att få glitter i limmet och på andra ställen där man inte vill ha det.


Jag gjorde min ask själv men det finns fina askar i butiken att dekorera om man inte vika askar själv.

A little box with a shaker-lid. Like a snow-globe. The bottom of the box is decorated with a ribbon and the lid is decorated with pearls. That's what I had for you today. Have fun!

Det var det jag hade att visa upp. I brist på snö här utanför så får jag skaka min lilla ask och titta på den. Ha en skön helg!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar