Följ oss

torsdag 9 januari 2014

En liten påminnelse om sommaren

Hej på er,
Vinter utan snö är ju bara mörk och tråkig, så jag tänkte påminna er lite om sommaren. Den är ju varm och skön med massor av färg och blommor.


Den här asken har jag vikt själv. Botten är en vit cardstock och locket är gjort av papper från Maja Design. Den är gjord som en presentask, så självklart är det band runt om.

På kanten av locket har jag fäst en söt virkad spets. Om man vill kan man sätta spetsen på insidan av locket så att bara en liten del av den sticker ut och syns.


På locket sitter en tag med en hälsning utskriven på datorn. Fjärilen kommer från ett klippark från Pion Design. I hörnet sitter två små rosa rosor tillsammans med tre pistiller och en liten blingsten. Runt tagen har jag målat stygn med en smal svart penna.

Klädnypan är en vanlig nypa som är köpt på ICA. Den är klädd med baksidan av samma papper som jag gjort locket av. På den sitter tre blingstenar av samma typ som på tagen. Nypan sitter under bandet och håller på så sätt fast tagen.

Materiallista:
Papper från Maja Design (Sofiero, a romantic picnic in the park)
Vit cardstock
Rosa band
Spets
Klippark med fjäril
Rosa rosor
Pistiller
Blingstenar
Svart penna
Klädnypa

Hi you all,
Winter here in Sweden is dark and boring right now. We don't have any snow at all. So, I thought that I would remind you about the warm and wonderful summer in full bloom.
I made this box with cardstock and a cute paper from Maja Design. The sentence on the tags says "Thinking of you!".


/Kreativa Teamet - Mien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar