Följ oss

torsdag 13 februari 2014

Kärlek och ett paraply


Ett kort till någon kär till Alla hjärtans dag.


För länge sedan så tyckte jag inte om dubbelsidiga papper, för jag kunde ju bara använda ena sidan. Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig och nu gillar jag dubbelsidiga papper. Här på kortet, som jag vek av blå cardstock, har jag använt båda sidorna av ett mönstrat papper från Prima. 

Jag har även skurit ut några hjärtan ur samma papper. De andra hjärtana är utskurna ur ett rymdpapper. Paraplyet är utskuret i blå cardstock och ett blå- och vitrutigt papper.

Molnen är utskurna i slät ljusgrå cardstock samt silverpapper. Och bakom molnen kan man skymta ett silverband.


På insidan fanns det plats för ett litet citat och några hjärtan. För att det skulle synas så skrev jag ut citatet på ljusgrå cardstock.


Ett citat ur en sång på insidan. (Om någon känner igen den och vet vem/vilka som skrivit den så får ni gärna lämna en liten kommentar.)

Molnen, paraplyet och hjärtana har jag skurit ut med en Silhouette Cameo, en skärmaskin. Motiven kommer från deras butik.

Från Silhouette:  Design ID
  • #26792 Paraply (Umbrella)
  • #38528 Moln (Cloud)
  • #37182 Hjärta (i pratbubbla) (Heart in a speechbubble) eller
  • #43104 Hjärta (Heart)
I've made a Valentines Day card and decorated it with motifs that I cut out with the Silhouette Cameo.

Hoppas ni får det bra på Alla hjärtans dag och en skön helg! 

Kreativa Teamet - Cornelia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar