Följ oss

torsdag 27 mars 2014

Börja med ett bokmärke

Till dagens kort utgick jag från ett bokmärke. Det fick sedan bestämma färgskala och stil. Det här bokmärket finns i markbutiken, men inte i webbutiken, så hojta till om det är av intresse. Fler bokmärken är på ingång har jag hört ryktas.


Basen är ett vikt liggande kort i vit kartong. Sedan har jag byggt upp kortet i lager på lager. Själva bokmärket med tåget sitter på 3D-kuddar så att det kommer upp lite. 

Det är lite svårt att se, men det sitter ett ljusblått organzaband bakom det oranga (säger/skriver man så?) satinbandet

Murgröne-diesen från Marianne Design är tyvärr slut just nu men det finns andra fina stansar som passar bra på kort. Och så lite fina rosor som pricken över i:t.


En halv blomma som jag klippte ut från bakgrundspapperet satte jag bakom loket för att få lite balans. Det papperet kommer från Prima.


Texten är stämplad med stämplar från You Do. Ett mycket trevligt stämpelset.

I started my card today with a victorian scrap (I hope I'm using the right expression here). And I chose my colours for the card from that. The words on the card says "You are Fantastic". Have fun!

Det var allt från mig. Ha kul!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar