Följ oss

söndag 16 mars 2014

Stamping starter kit - gör dina egna stämplar


Med Silhouettes Stamping starter kit kan man skära ut egna stämplar. Både såna man laddat ned från Silhouette-butiken och såna man designat själv. 



Innehåll i paketet:

3 ark Stämpelmaterial 15.2 x 19 cm
Skärmatta för stämpelmaterial
Svart stämpeldyna
Akrylblock 7.6 x 10.1 cm (3x4")
Akrylblock 5 x 7.6 cm (2x3")
Akrylblock 5 x 15,3 cm (2" x 6")
10 unika designs
Instruktionsfilm DVD
Idé- och Instruktionsbok


Eftersom man skär ut i en tunn gummifilm så är det inte alla motiv som passar. Bäst är att ha ett solitt motiv eller där så mycket som möjligt hänger ihop.


Vill man t ex skära ut en text så är det lättast med ett typsnitt i skrivstil. Men det går att skriva ut riktigt tunna texter. februari här ovan är 4,5 cm långt och f:t är 1,6 cm högt.


Olika fäster olika bra på stämpelytan. Den svarta dynan som följer med är bra. Den gula dynan jag testade fungerade också bra. När jag drog med en  Distress-penna över stämpeln så drog färgen ihop sig till små droppar och det var svårt att få ett slätt och fint avtryck. Promarker-pennan fäste något bättre. Man kan hjälpa till lite med att slipa försiktigt med t ex en pimpsten.

Den hala ytan på stämlarna gör att de är mycket lätta att göra rent. Oftast räcker det med att torka av dem med en bit hushållspapper.


Och hur ska man förvara sina stämplar? Jag tog en plastask och klippte till två bitar som jag satte mina stämplar på. Sedan tänkte jag ha dem liggande i en liten låda. Jag ska klippa till en bit till att ha överst som dammskydd.

Ett sista litet tips: Man behöver inte spegelvända text eftersom gummifilmen är likadan på båda sidor. Perfekt om man har ett motiv man vill spegelvända.

I've been trying out the Stamping starter kit from Silhouette. I've tried it both with design from Silhouette and designs that I made myself. It's really fun.

 Stamping starter kit en förbeställningsvara och därför är det lite andra köp- och leveransvillkor. Tack för mig och ha kul!

Kreativa teamet - Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar