Följ oss

fredag 14 mars 2014

Silkespapper och stämplad bakgrund


Jag har lekt med stämplar och silkespapper. Jag satte först fast silkespapperet på vitt cardstock med hjälp av decoupagelim/-lack. Efter att jag strukit på silkespapperet och lackat det på ovansidan så fick det torka och sedan ligga i press en tag. Det vill gärna böja upp sig lite så lägg det upp och ned med något tungt på.


Sedan tog jag ett stämpelset från You Do och gick lös på min nya bakgrund. Eftersom ytan är lackerad och därför inte suger upp färgen är det bra om man väljer en snabbtorkande stämpeldyna så att färgen inte smetar. Det kan vara bra att göra i ordning en stor bit så att man har lite att experimentera på.

När jag var nöjd så skar jag till min bit till ungefär 12 x 12 cm. (Mitt färdiga kort är 15 x 15 cm.)


För att få lite mer glitter i mitt blåa organzaband så satte jag det på ett silverband. 


När jag letade bland mina pappersbitar så hittade jag en bit tårtpapper som passade bra till. Bakom det, på den vita kortstommen, sitter ett silverpapper.


Ett par silverstjärnor pryder insidan på kortet.



Bokstäverna GRATTIS är stämplade på små klisterrutor. De kommer på ark med olika färger på ramarna. Efter att ha satt lite bling i stjärnorna så hade jag tänkt att kortet var färdigt, men så kunde jag inte låta bli att klippa ut den lille rymdfiluren. Han ville vara med på kort.

I've used decoupage to put tissue-paper on white cardstock and then I've stamped on it. It says things like You are gold worth, special, great, wonderful, fantastic, a gem, nr 1. The large letters on the bottom are stamped on sticker squares. Some bling on the stars and an alien finishes it off. Hope you have a nice weekend in front of you and have fun!

Det var vad jag hade. Hoppas ni har en skön helg framför er och ha kul!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar