Följ oss

torsdag 24 april 2014

Med tygpennor och schablon


Veckans inlägg är uppdelat i två inlägg, fast de är fristående på sätt och vis. Fast de hör ihop... Och de kanske är lite i fel ordning? Låter det snurrigt? Nej, det är nog bara jag som krånglar till det för att ni ska titta in både nu och på söndag. 


Jag har köpt hem och skurit ut en fjäril från Silhouette (Design ID #3066 6/30/2009.) Ska man skära ut en schablon så är det bra om man väljer ett papper som är lite glansigt och inte suger upp färgen och blöder igenom. Jag skar ut det i en bit silverpapper.


Därefter tog jag och tejpade fast schablonen ordentligt så den inte skulle glida mot underlaget.


Sedan tog jag och målade med små streck utifrån papperet in mot tyget så att det inte skulle krypa färg under schablonen och så fyllde jag i mitten. Jag färglade med textilpennor.


Det tog inte lång tid att färglägga alla hjärtan. Fjärilen är ca 6 x 8,5 cm.


Så här såg det ut när jag tagit bort schablonen. Nu ska det bara torka sina sex timmar innan jag stryker för att fixera färgen.

Själva tygfjärilen som jag hade som underlag återkommer jag till på söndag. Ha det bra!

I've used fabric markers to colour through a stencil that I cut out with my Silhouette. A butterfly (Design ID #3066 6/30/2009). More about the butterfly that I painted on on Sunday. Have fun!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar