Följ oss

torsdag 1 maj 2014

Att använda dubbelsida papper

Hur ofta använder du båda sidorna på ett papper i ett och samma alster? Ska jag vara helt ärlig så glömmer jag ofta bort den sidan jag inte ser, så själv ska jag försöka komma ihåg alla fina baksidor.

På det här kortet har jag använt ett av You Dos fina papper med blad på. Stommen är gjord av en dubbelvikt A5 och sedan skar jag till det mönstrade papperet så att det blev något mindre än stommen. På mitten fäste jag sedan en remsa med "baksidan" utåt för att få en kontrast som ända passar in väldigt bra.
I mitten på kortet fäste jag en oval där jag stämplat en fjäril från Viva Design. Runt kanten på ovalen ritade jag falska stygn med en smal svart penna.
Vita fjärilar är den enda övriga dekorationen och dom är stansade med en stans från Martha Stewart.

How often do you use both sides of a paper on the same card? I often forget the side that I don't see, so that's something I'm trying to work on, with the beginning on this card.

Kreativa Teamet - Mien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar