Följ oss

torsdag 12 juni 2014

Dekorerat ljus och tändsticksask

Hej på er,
Hur många av er har ett ljus eller en ljuslykta på balkongen/uteplatsen i sommar? Jag älskar ljus och kan inte vara utan dem under någon årstid, så på min balkong finns det massor med ljuslyktor.

Ska man bort på sommarkalas passar det kanske att ge ett fint ljus till värdinnan? Du gör ett ljus snabbt och lätt med hjälp av decoupage.

Jag gjorde även en matchande tändsticksask så att det blev ett litet set av det hela. Slår man in det i lite cellofan så har man en väldigt fin present.

På ljuset sitter en blomma från en bit servett. Du lackar precis som vanligt när du använder decoupage på ljus. Jag har valt ett lite mattare lack för att det ska smälta in mera med ljuset. Bandet är fastsatt runt ljuset med dubbelhäftande tejp och rosetten är pålimmad i efterhand.

Asken är dekorerad med papper från You Do, rosor och blad, lite band och samma blomma som på ljuset. Här använde jag en bit vit cardstock för att fästa blomman på, med decoupagelack så klart.

Med detta presentförslag så tackar jag för denna tid som varit. Jag hoppas att jag har kunnat ge er alla inspiration och förslag på pyssel som ni kunnat göra själva. Själv har jag haft fantastiskt roligt när jag har skapat och inspirerat så mycket jag har kunnat.

I love candles so much I don't put them away just because it's summer. I have plenty of candles on my balcony that brings light to the summer evenings.
Decorate your own candle easey with decoupage. You use the same
technique as always. If you have time you can make a match box to go with it.

This is my last blog post for Scrapparazzi. I have had two years with a lot of fun and I hope I have inspired you to try new things when you craft.
Hugs

Kram
/Kreativa Teamet - Mien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar