Följ oss

torsdag 16 oktober 2014

Imse läskig spindel


Firar ni Halloween? Då kanske ett och annat litet otäckt kryp kryper fram ur de mörka vrårna?


Den här läskiga spindel växte fram från en styrolitkula som jag delade på mitten.


Jag målade halvorna svarta. Jag använde hobbyfärg.


Av två piprensare (jag använde inte upp allt) klippte (ta inte finsaxen!) jag till åtta ben och en mun. Den här spindeln kan bitas! Jag gjorde hål med en vass pinne och stoppade in piprensebitarna. 

Om man vill vara säker på att de ska sitta kvar riktigt länge så kan man doppa dem i lite lim innan man stoppar in dem.


Ett par ögon och spindeln är klar!

I've made a spider out of halv a styrofoam ball that I painted black and pipe cleaners. And a couple of googley eyes makes it complete.

Det var allt för idag. Ha det bra!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar